دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

بهترین روش برای مقابله با قهر کودکان

1397/12/2 22:18
نویسنده : لیلا مهری
474 بازدید
اشتراک گذاری

 

بهترین روش برای مقابله با قهر کودکان

 

یکی از شایع ترین رفتاری که در بچه ها دیده میشود، قهر کردن انهاست. گاهی انقدر قهر بچه ها طول میکشد یا انقدر این رفتار برای بچه ها عادی میشود که بسیاری از مادران یا پدران را نگران میسازد. اگر شما طرز رفتار صحیح با قهر کودکان را ندانید و ان رفتار را اصلاح نکنید، مطمئنا جای نگرانی دارد، زیرا این رفتار ناپسند در سنین بزرگسالی اثرات بد و منفی روی زندگی شخصی فرزند شما خواهد داشت.

 

کودکان برای چه قهر میکنند؟

یکی از مهم ترین دلایل این مشکل، ندانستن علت رفتار ها از سوی دو طرف است! یعنی فرزند علت رفتار های سختگیرانه ی والدینش را نمیداند و از سوی دیگر پدر و مادر هم علت رفتار کودک خود را نمیدانند. بیشتر میتوان گفت که کودک به علت نداشتن توانایی ارتباط کلامی مناسب، چاره ای جز قهر کردن ندارد. پس همیشه یادتان باشد که به خواسته ها و حرف های فرزندتان بیشترین دقت را به خرج دهید.

 

فرزندم زیاد قهر میکند، پس من چکاری باید انجام دهم؟!

مادران عزیز همیشه یادتان باشد که در برخورد با رفتار های منفی و ناپسند کودک چند روش وجود دارد:

سکوت!

نادیده گرفتن

محرومیت

اصلاح جبرانی

محرومیت از امتیاز ها.

در مقابل با قهر کودکان یکی از بهترین روش، نادیده گرفتن انهاست. یعنی اگر فرزند شما قهر کرد، به روی مبارک خودتان نیاورید. و قبلا چطور با فرزند خود رفتار میکردید باز هم همانطور ادامه دهید. در واقع کودک شما با قهر کردن قصد تسلط بر شما و محیط اطرافش را دارد و لذا اگر موفق در جلب توجه شما شود، مطمئنا این روش زشت و ناپسند را در پیش خواهد گرفت. همانطور که گفتیم بهترین کار بی توجهی و ماندن سر حرف خود میباشد.مثلا  فرض کنید که دختر یا پسرتان میخواهد تمام وقتش را با بازی با تبلت بگذراند، اما شما نگران سلامتی او میباشید و تبلت را از او میگیرد. فرزند شما هم در مقابله با این کار یا گریه خواهد کرد یا قهر خواهد کرد و غذایش را نخواهد خورد. در هر دو صورت همانطور که گفتیم بی توجهی بهترین روش است. بگذارید بداند که با قهر کردن چیزی درست نمیشود هیچ بلکه از بعضی امتیازاتی مثل توجه شما یا غذا خوردنش را از دست میدهد. اما اگر برای اینکه فرزند شما گریه نکند یا قهرش را بشکند دوباره به او تبلت را برگردانید، فرزند شما میفهمد که قهر بهترین و اسان ترین راه برای رسیدن به خواسته اش است. 

 

راه های دیگر مقابله با قهر کودک

برای فرزندتان کتاب هایی از زبان حیوانات بخوانید که موضوعش در مورد نتایج منفی قهر کردن باشد. و اینکه بدانند که دیگران از افرادی که مدام قهر میکنند خوششان نمی اید هم یکی از رفتار های دیگری است که میتوانید رویش حساب کنید.

یادتان باشد والدین باید کاملا همسوی با یکدیگر رفتار کنند. گاهی یکی از والد به قهر کودک بی توجهی میکند و ان یکی برعکس او درصدد دلجویی از کودک برمیاید. همین رفتار عکس هم نیز تاثیر منفی روی کودک خواهد داشت.

 

*سایت نی نی وبلاگ

منابع: ایسنا/ نی نی بان/ نمناک/ سلامت نیوز

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)