دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

فواید و مضرات استفاده از پستانک

1397/12/17 0:01
نویسنده : لیلا مهری
447 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

پستانک و مکید  ان عادتی است که فواید و مضراتی را برای بچه ها در پی دارد. یکی از مهم ترین مضرات ان این است که مکیدن پستانک در طولانی مدت تاثیر منفی روی شکل گیری فک و دندان بچه ها دارد. ما در این مطلب برای شما از تمامی مضرات و فواید استفاده از پستانک رو جمع اوری کردیم.

 

*استفاده از پستانک برای کودکان زیر سه ماه توصیه نمیشود. استفاده ی کودک از قبل از این سن باعث کم تر مکیدن پستان مادر میشود که در نتیجه تاثیر منفی روی شیردهی مادر میگذارد و باعث تولید شیر کم میشود.

 

فواید استفاده از پستانک:

*مادرانی که مبتلا به بیماری پوستی یا هر نوع ناراحتی دیگر هستند و شیردهی برای انها مثل یک شکنجه میماند استفاده از شیر دادن با بطری و پستانک بهترین گزینه برای انهاست.

 

*برخی از والدین هم استفاده از پستانک را راهی برای ارام کردن بچه هایشان استفاده میکنند. این موضوع به ویژه در مادران جوان صدق میکند که نمیتوانند جلوی گریه ی کودک خود را بگیرند. زمانی که کودک به اندازه ی کافی نخوابیده است، پستانک کمک خوبی برای خوابیدن او میکند.

 

*اگر کودک به مراقبت های پزشکی یا زدن واکسن نیاز داشت، پستانک دادن به او یکی از راه های پرت کردن حواس کودک میباشد. حتی مکیدن پستانک برای انها میتواند تسکین باشد، زیرا گرمای ان او را یاد گرمای سینه ی مادر می اندازد.

 

*اگر با کودک سفر هوایی میروید، پستانک به انها کمک خواهد کرد که با تغییرات فشار هوا مقابله کنند. این بدین دلیل است که انها مانند بزرگسالان نمیتوانند به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند.

 

*برخی از کودکان نیاز مداوم به مکیدن پستان دارند و پستان کافی نیست. انها ممکن است احساس پری و رد کردن پستان داشته باشند، انها اصرار به مکیدن انگشت دست یا پا دارند که پستانک بهترین راه است.

 

*به کودکان ارامش میبخشد و تحمل دل درد را برای انها اسان میسازد.

 

*ترک عادت مکیدن پستانک اسان تر از مکیدن انگشت میباشد.

 

عوارض مکیدن پستانک:

 

*مکیدن پستانک باعث عفونت گوش در بچه ها میشود.

 

*اگر پستانک در زمان گرسنگی به بچه ها داده شود، باعث بروز اختلالات رسیدن شیر کافی به او میشود.

 

*باعث گمراه شدن کودک بین سینه و پستانک میشود.

*ارتباطی بین پستانک و بد شکل شدن کام و بینی کودک میشود و نیز ریسک افزایش درد گوش کودک میشود. اگر فرزند شما تا شش ماهگی عادت مکیدن پستانک را ترک نکند دچار ناهنجاری های دندانی میشود.

 

*اگر تصمیم دارید که به فرزندتان پستانک بدهید. ایده ی خوبی است تا زمانی که تولید شیر مادر را تقویت کنید، باید صبر داشته باشید. دقت کنید قبل از دادن پستانک به بچه ها برای جلوگیری از عفونت از تمیزی ان مطمئن باشید.

 

*پستانک را به طور مرتب تعویض کنید. و مطمئن باشید که انها خراب یا شکسته نشده اند، چرا که کودک میتواند با هر قطعات خرد شده خفه شود. 

 

 

در اخر چند نکته را اصلا فراموش نکنید:

1.هرگز پستانک را شیرین نکنید

2.پستانک کودک را هر روز یک بار بجوشانید.

3.پستانک را با زنجیر به گردن کودک اویزان نکنید.

 

نی نی وبلاگ

منبع: نمناک

 
پسندها (4)

نظرات (2)

✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
13 اردیبهشت 98 12:20
خیلی عالی بود ممنون .وبتون مفیده
لیلا مهری
پاسخ
خیلی ممنونم

18 اردیبهشت 98 13:10
خیلی جالب بود 🙂
لیلا مهری
پاسخ
ممنونم از دقت و توجهتون