دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

با کودک بد دهن چه کنیم؟

1397/12/9 14:16
نویسنده : لیلا مهری
312 بازدید
اشتراک گذاری

 

با کودک بددهن چه کنم؟

 

در برخی مواقع پدر و مادر با موردی برخورد میکنند که چند لحظه دچار شُک و تاسف میشوند، انهم زمانی که از دهان فرزندشان فحش و کلمات زشت میشنوند. مطمئنا به خاطر این رفتار فرزندتان شما به شدت ناراحت شدید. اما از همین ابتدا بدانید که حتی خود فرزند شما به نوعی معنی و مفهوم فحش ها را نمیدانند. پس شما میتوانید با اعمال یک رفتار درست این رفتار زشت فرزندتان را برطرف کنید.

 

کودک بددهن.

بچه هایی که در ِِرنج سنی دو تا چهار سال قرار دارند. در حال یادگیری کلمات بیشتر برای صحبت کردن هستند. اما در همان حین متوجه میشوند که برخی کلمات باعث تحریک و عصبانی شدن اطرفیان میشوند. به همین خاطر گاه برای جلب توجه از همین الفاظ استفاده میکنند. پس نگران نباشید چون میتوانید که این اخلاق بد فرزندتان را درست کنید.

 

رفتار من با بچه ی بددهن چطوری باید باشه؟

حساسیت بیش از حد نشان ندهید.

اگر از زبان فرزندتان ناگهان فحشی شنیدید همان لحظه عصبانی نشوید و تنبیه ش نکنید. چون وقتی این رفتار را از شما ببیند. موقعی که شما عصبانی هستید یا به خاطر چیزی به او بی توجهی میکنید برای جلب توجه شما هم که شده فحش خواهند داد. پس خونسردی خودتان را همان اول حفظ کنید و بعد از چند دقیقه با فرزندتان در این مورد حرف بزنید.

 

سرزنشش کنید.

با ناراحتی به فرزندتان بگویید که" من واقعا ناراحت شدم که این حرف رو از دهنت شنیدم. چون اصلا در شان پسر با ادبی مثل تو نیست که همچین فحشی بده". یا میتوانید بگویید که" اگه از دست برادر یا خواهرت عصبانی هستی، برای اینکه فحش ندی چند نفس عمیق بکش". به او بگویید که فحش دادن اصلا صورت خوشی ندارد و اصلا کسی بچه ای که فحش بدهد را دوست ندارد.

 

به فحش های فرزندتان نخندید.

گاها شده که در مهمانی ها بچه های کوچک سه ساله با لحن بامزه ای فحش میدهند و پدر و مادرشان هم قاه قاه به این حرف فرزندشان میخندند. این در واقع بدترین کار در حق بچه ها است که میکنند. این کار ها اصلا از روی شیرینی یا نازی بچه ها نیست، بلکه الگوی غلط شماست که باعث فحش دادن او شده است.

 

او را از منبع اصلی دور کنید.

بگردید و جایی که فرزندتان در انجا فحش یاد میگیرد را پیدا کنید و دیگر اجازه ندهید که به انجا برود. هر چه زودتر رفتنش را منع کنید فایده اش بیشتر است. 

 

خودتان الگوی خوبی برایش باشید.

موقع دعوا کردن با همسرتان یا حتی دعوا کردن با فرزندتان، یا زمانی که عصبانی هستید اصلا فحش ندید. چون شما زیر ذره بین نگاه فرزندتان هستید. هر کاری انجام بدهید فرزندتان از شما یاد میگیرند. پس هر وقت از چیزی عصبانی شدید در وهله ی اول خونسردیتان را حفظ کنید.

 

او را از امتیازات محروم سازید.

وقتی فرزندتان فحش داد، از او با دلخوری بخواهید که به اتاقش برود. بعد از اینکه به اتاقش رفت و امد دیگر به او مثل قبل توجهی نکنید و کاملا بی توجه باشید.  اگر فرزندتان دوباره فحش دادن را ادامه داد، او را از بازی کردن با عروسک دوست داشتنی اش یا از دیدن کارتون مورد علاقه اش منع کنید.

 

*در ضمن یادتان باشد که کتک زدن اصلا تنبیه خوبی برای بچه ها نیست*

نی نی وبلاگ

منبع:چطور دات کام/ برترین ها/دلگرم

پسندها (3)

نظرات (0)