دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

با بچه های پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟

1397/11/28 14:40
نویسنده : لیلا مهری
306 بازدید
اشتراک گذاری

 

با بچه های پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟

 

شاید بار ها شاهد این بوده اید که به مهمانی یا مرکز خرید رفته اید و به یک باره فرزند شما بداخلاق میشود و شروع میکند به پرخاشگری. گاها ممکن است که کار به کتک کاری و دعوا بکشد. اما دست نگه دارید. چون پرخاشگری کودک شما علت های مختلفی دارد و راه های بسیاری به جز کتک زدن بچه ها وجود دارد. پس با ما همراه باشید.

 

علت را پیدا کنید. 

مطمئنا فرزند شما به خودی خود بد اخلاق نمیشود و شروع به پرخاشگری نمیکند. بچه ها خودشان هم اخمو بودن را ترجیح نمیدهند. یقینا علت خاصی وجود دارد که فرزندتان از ان ناراحت است و برای بروز دادن ناراحتی اش راهی به جز کج خلقی پیدا نمیکند. دلایل زیادی برای پرخاشگری انها وجود دارد که یکی از شایع ترین انها:

بیماری

گرسنگی

خستگی 

ترس

حسادت

اضطراب

تحریک شدن توسط اطرافیان است.

 

اما چگونه با بچه ی پرخاشگر رفتار کنیم؟

 

صبوری خود را حفظ کنید.

وقتی فرزندتان شروع به پرخاشگری کرد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خونسردیتان را حفظ کنید و عصبانی نشوید. چون داد زدن سر بچه ها یا عصبانی شدن و کتک زدنشان این بداخلاقی شان را تشدید میکند. این را یادتان باشد فرزندتان از چیزی ناراحت است و به خودی خود عصبانی یا پرخاشگر نیست، بلکه نمیداند چگونه موضوع را برای شما شرح دهد به همین خاطر شروع به بداخلاقی میکند.

 

کمی در ابتدا بی تفاوت باشید.

منظورمان این نیست که نسبت به عصبانی شدن فرزندتان بی تفاوت باشید. بلکه منظور اصلی ما این است که زمانی که فرزندتان عصبانیست. با او کاری نداشته باشید و کمی به او مهلت بدهید تا ارام شود تا به قولی به خودش بیاید.

 

با او حرف بزنید.

با فرزندتان حرف بزنید و از علت کارش جویا شوید. ما خودمان هم وقتی از چیزی ناراحت یا عصبانی هستیم با حرف زدن خودمان را تخلیه میکنیم و این قضیه درباره ی بچه ها هم صدق میکند و مطمئنا با حرف زدن میتواندکمی ارام شود و از حجم عصبانیتش کم شود.

 

او را در اغوش بگیرید

بله! فرزندتان را در اغوش بگیرید تا بدانند که برای شما مهم و با ارزش هستند. خیلی با محبت و عشق او را در اغوش بگیرید تا کم کم ارام شود. گاهی اوقات بچه ها دنبال مکانی برای ابراز احساسات میگردند.  

 

حواسش را پرت کنید.

اگر به فروشگاهی رفتید و فرزندتان شروع به بدخلقی کرد مطمئن باشید که از انجا خوشش نمی اید. پس بجای دعوا کردن و عصبانی شدن، دست فرزندتان را بگیرید و به محل دیگری بروید. یا حواسش را با چیز های دیگری از جمله اسباب بازی، کتاب یا خوراکی پرت کنید. بچه ها برخلاف بزرگسالان خیلی زود و ساده حواسشان پرت میشوند.

 

 

او را از دیدن فیلم های خشن منع کنید.

لطفا موقعی که فرزندتان کنار شما نشسته، فیلم خشن و ترسناک باز نکنید. چون اثرات مخربی روی روح و روان بچه ی شما دارد. او را از بازی های خشن هم دور کنید و برای انها سرگرمی های سالمی دست و پا کنید.

 

*لطفا با صبوری و محبت با فرزندتان رفتار کنید، زیرا انها روح و روان لطیفی دارند.*

 

 

منابع: بیتوته/ نی نی بان/ الو دکتر

به نقل از سایت: نی نی وبلاگ

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)