دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

کِی و چگونه بچه ها را از شیر بگیریم؟

1397/11/27 13:39
نویسنده : لیلا مهری
254 بازدید
اشتراک گذاری

 

کِی و چگونه بچه ها را از شیر بگیریم؟

 

مطمئنا از شیر گرفتن بچه ها یکی از مهم ترین دغده های مادران جوان میباشد. انها از شیر گرفتن بچه یشان، کاری طاقت فرسا و سخت میدانند. اما ما به شما روش هایی پیشنهاد میکنیم تا با کمک ان بتوانید به راحتی از پس این مشکل بر بیایین.

در ابتدا باید بدانید که بعد از شش ماهگی فرزندتان، دیگر شیر به تنهایی قادر به رفع نیاز های تغذیه ایی شیر خوار نیست و باید کم کم بچه ی تان را با وعده های غذایی اشنا کنید. مثل فرنی، سوپ، حریره بادام، یا غذاهای اماده مثل سرلاک، موز یا هلوی له شده یا هویج پخته شده. 

*اگر فرزندتان از خوردن بعضی از غذا ها خودداری میکند، زیاد اصرار نکنید چون او بدغذا یا بهانه گیر نیست. بلکه او هنوز به طعم و مزه ی غذای جدید عادت نکرده و ان را دوست ندارد. پس زیاد به فرزندتان فشار نیاورید. 

* وعده های غذایی را در کنار اعضای خانواده به فرزندتان بدهید تا میل و علاقه به خوردن در او بیشتر شود.

 

* اما بهترین زمان برای از شیر گرفتن بچه ها چه وقت است؟

 

بهترین وقت پایان شیر دهی انتهای دو سالگی کودک است. البته یادتان باشد که به یکباره تصمیم به قطع کردن شیر دهی فرزندتان نگیرید، زیرا اگر به یکباره فرزندتان را از شیر بگیرید علاوه بر بدخلقی بیش از حد شان  اسیب های روحی و روانی جدی به انها وارد میشود که در اینده تاثیر بدی روی زندگی و روابط شخصی او خواهد داشت. حتی از برخی از ترفند هایی مثل ماژیکی کردن سینه یا اغشته کردن سینه به محلول های تلخ یا دعوا کردن بچه ها هم تاثیر مخربی روی روح و روان بچه ها خواهد گذاشت. و درواقع انها اولین شکست عاطفی زندگیشان را خواهند خورد. پس به جای استفاده از این روش های بیهوده با مهر و لطافت و صبوری این کار را شروع کنید. 

 

*چطوری فرزندم را از شیر بگیرم؟

 همانطور که در ابتدا گفتم به یکباره نمیشود بچه ها را از شیر گرفت. اولین کاری که باید بکنید این است که:

1-زمان شیر دهی را کوتاه کنید.

زمان شیر دهی فرزندتان را کم کنید. مثلا اگر وعده ای چهل و پنج دقیقه به کودکتان شیر میدهید. هر بار پنج دقیقه پنج دقیقه زمان را کوتاهتر کنید. 

 

2-وعده های غذایی فرزندتان را بیشتر کنید.

وعده های غذایی فرزندتان را بیشتر کنید. مثلا اگر روزی یک بار سوپ یا سرلاک یا فرنی به او میدادید. حالا هر روز یک وعده بیشتر به فرزندتان بدهید. به جای یکبار میتوانید به سه یا چهار بار در روز تبدیل کنید. که اشتهای فرزندتان برای نوشیدن شیر از بین برود.

 

3- سرگرمی های جذابی برای او پیدا کنید.

بله، سرگرمی های جذابی برای فرزندتان دست و پا کنید، تا فرصت این را پیدا نکند که هر دقیقه خودش را به سینه ی شما اویزان کنند. میتوانید او را به مکان های شلوغ مثل پارک یا شهر بازی ببرید. 

 

4- لباس های بلند و پوشیده بپوشید.

وقتی تا یک مدت لباس هایی که جلوی سینه ی تان را میپوشاند، بپوشید دیگر فرزندتان هر لحظه نمیتواند از شما درخواست شیر دهی بکند.

 

5-وعده های شیر خوردن را محدود کنید.

وعده های شیر خوردن در شب را به ترتیب یک شب در میان و دو شب در میان و .... کم کنید. تا خود فرزندتان هم دیگر درخواست شیر خوردن را نکند.

 

 

*امیدوارم که مطالب این سایت به شما مادران جوان برای تربیت فرزند دلبندتان کمک کند.*

 

منابع:

الو دکتر/ مهارت های فرزند پروری/دلگرم/نی نی بان

به نقل از سایت نی نی بلاگ

 

پسندها (3)

نظرات (0)