دختر نویسنده

دختری هستم که نوشتن آرومم میکنه.......

با بد غذایی بچه ها چیکار بکنیم؟؟

1397/11/26 20:54
نویسنده : لیلا مهری
306 بازدید
اشتراک گذاری

 

چگونه بد غذایی کودکمان را درمان کنیم؟

 

امروزه بسیار میشنویم که مادران جوان از بد غذایی بچه هایشان گله مندند. و دنبال راهی برای رفع این عادت بد کودکشان میگردند. بچه ها یا غذا نمیخورند، یا موقع غذا خوردن انقدر ادا در میاورند که شما خسته میشوید. نگران نباشید و از همین الان خونسردیتان را حفظ کنید چون ترک دادن این عادت بچه ها کمی صبوری میخواهد.

همانطور که میدانید برای حل یک مسئله باید بگردیم و صورت مسئله را پیدا کنیم. بد غذایی کودکان هم مطمئنا بی دلیل نیست. پس باید بگردین و علت بد غذایی کودکتان را پیدا کنید، تا راحتتر و بهتر بتوانید به درمان ان بپردازید. بد غذایی بچه ها میتواند چند علت خاص داشته باشد:

1-فعالیت کم فرزندتان که نتیجه ی ان به کمتر گرسنه شدن او می انجامد.

2-کم بودن فاصله ی بین خوردن تنقلات با غذاهای اصلی.

3-فعالیت بیش از حد فرزندتان که باعث خستگی و بیحالی در بچه میشود و میل غذا خوردن را کاهش میدهد.

4-بی توجهی به ساعات غذا خوردن بچه ها.

5-بیخوابی.

*البته باید در ابتدا از وضعیت سلامتی فرزندتان اطمینان حاصل کنید، سپس برای بدغذایی کودکتان دست به کار شوید.

 

ترفند هایی برای علاقه مند کردن بچه های بد غذا به غذا خوردن:

 

 

1-تزیین غذا

بچه ها به رنگ های شاد علاقه ی خاصی دارند. مخصوصا اگر غذایشان زیبا تزیین شده باشد، میل به غذا خوردن در انها بیشتر میشود. بنابراین بعد از پخت هر غذا با سلیقه ی خودتان غذا را با سبزی ها یا سس های رنگی تزیین کنید. البته یادتان نرود که غذای فرزندتان را حتما در بشقاب های رنگین مثل(قرمز، ابی، زرد، صورتی) یا بشقاب هایی که طرح دارند بکشید.

 

2-زمان غذا خوردن بچه ها را شاد کنید.

وقت غذا خوردن فرزندتان که رسید میتوانید با او به بازی های خاص بپردازید عروسک های مورد علاقه اش را دورش جمع کنید و بگوید مثلا فرزندتان با عروسک هایش به مهمانی امده اند و شما هم میزبان شوید و به پذیرایی از مهمان که کودکتان میشود بپردازید. یا از ترفند های جالب دیگری میتوانید استفاده کنید. مثلا قاشق غذا را به هواپیمایی تشبیه کنید که باید در فرودگاه فرود بیاید و فرودگاه هم مثلا دهان فرزندتان میباشد. یا میتوانید با ذوق و خلاقیت خودتان بازی های دیگری کشف کنید. 

 

3-حس مشارکت کودکتان را در غذا خوردن تقویت کنید.

زیاد هم منضبط نباشید. فرزندتان وقتی میبیند که شما و همسرتان یا خواهر و برادر بزرگترش به تنهایی و بدون وجود کسی غذا میخورند، او هم دوست دارد که بدون کمک کسی غذایش را بخورد. پس به جای اینکه ذوقش را کور کنید به او اجازه دهید که خودش غذایش را بخورد. مطمئنا همین استقلال کوچک در غذا خوردن میل و رغیبت زیادی را در فرزندتان بوجود می اورد.

 

4-بیش از حد نگران نباشید!

گاها خیلی از مادران نگران کم غذا خوردن بچه هایشان هستند. نگران نباشید! بچه ها با نخوردن یک وعده ی غذایی خدایی نکرده از گرسنگی نمیمیرند یا سوء تغذیه نمیگیرند. پس با صبوری برخورد کنید. در ضمن یادتان باشد بچه ها را به خوردن تنقلات نا سالم عادت ندهید. بجای خوردن چیپس و پفک و لواشک میتوانید او را به خوردن چهار مغز ها یا دسرهای مختلف یا مرکبات عادت بدهید. 

 

*امیدواریم این مطلب از سایت نی نی بلاگ به شما در اصلاح بدغذایی کودکتان کمک کند*

 

کمک گرفته از سایت های تبیان، نیک صالحی، سپیده ناز،بیتوته

 

پسندها (2)

نظرات (0)